>Muschii pelvisului sau exercitiile Kegel pentru bună sănătate vaginală - Multi-Gyn RO


Muschii pelvisului sau exercitiile Kegel pentru bună sănătate vaginală

Muschii pelvisului sau exercitiile Kegel te pot ajuta sa controlezi sis a previi incontinenta urinara si sa imbunatateasca alte probleme de sanatate asociate muschilor pelvieni slabiti. Uite o scurta prezentare despre cum sa le faci corect.

Ce sunt exercitiile Kegel?

Exercitiile Kegel, numite dupa doctorul care a remarcat efectul lor, iti intaresc muschii pelvieni. Ei include contractarea si relaxarea muschilor pelvieni. Este important ca acesti muschi sa fie antrenati deoarece ei sustin uterul, vezica, intestinal subtire si rectul. Exercitiile Kegel, cunoscute si ca exercitiile muschilor pelvieni, pot fi facute oriunde si oricand.

Femeile au multe experiente de viata ce pot slabi muschii pelvieni, inclusive sarcina, nasterea, operatii, imbatranire, incordare din cauza constipatiei, tusit excesiv si supraponderalitate.

Exericitiile Kegel sunt benefice pentru toate femeile si pot fi de ajutor in special daca:

  • Sa pierzi cateva picaturi de urina in timp ce stranuti, razi sau tusit (incontinenta la stress)
  • A avea o senzatie urgenta de a merge la toaleta chiar inainte de elimina o cantiate mare de urina (incontinenta urinara)
  • Incontinenta fecala
Exercitiile Kegel pot fi facute in timpul sarcinii sau dupa nastere pentru a ajuta sa previi incontinenta urinara.Aceste exercitii sunt mai putin ajutatoare pentru femei ce sufera de scurgere urinara cand stranuta, rad sau tusesc. De asemenea, exercitiile Kegel nu sunt ajutatoare pentru femeile ce au scapari neasteptate de urina din cauza vezicii pline (incontinenta fluxului)

Cum fac exercitiile Kegel?

Urmeaza aceste sfaturi profesionale pentru a incepe:

  • Gaseset muschii corecti. Pentru a identifica muschii pelvieni, inceteaza sa opresti procesul urinarii. Daca ai reusit sa faci acest lucru, ai atins muschii potrivit. Odata ce ai identificat muschii pelvieni, poti face aceste exercitii in orice pozitie, desi e posibil sa ti se para mai usor sa le faci in pozitia de sezut.
  • Practica este perfecta. Strange-ti muschii pelvieni, tine contractia pentru 5 secunde, apoi relaxeaza pentru 5 secunde. Incearca de trei sau patru ori la rand. Lucreaza la a tine muschii contractati pentru 10 secunde, apoi sa ii relaxezi 10 secunde.
  • Ramai concentrata. Pentru rezultate mai bune, concentreaza-te pe a incorda doar muschii pelvieni, Fii atenta sa nu iti apesi muschii din abdomen, coapse sau fese. Evita sa iti tii respiratia. In schimb, respire liber in timpul exercitiilor.
  • Repeta de 3 ori pe zi. Tinteste pentru cel putin 3 seturi a cate 10 repetii pe zi.

Nu face un obicei din a folosi exercitiile Kegel pentru a da drumul sau a opri fluxul urinei. Facand exercitii Kegel in timp ce iti golesti vezica poate duce la a nu goli complet vezica cee ace creste riscul unei infectii al tracturlui urinar.

Cand ar trebui sa fac exercitii Kegel?

Femeile de toate varstele pot face exercitii Kegel. Le poti face discret oricand, fie ca te stai la birou sau te relaxezi pe o canapea. Integreaza-le in rutina ta zilnica si tinteste pentru 3 seturi a cate 10 repetitii.

Nu iti fie teama sa ceri ajutor

Daca consideri ca exercitiile Kegel sunt dificile, nu iti fie teama sau rusine sa ceri ajutorul. A-ti izola muschii corecti nu este un un inceput usor, dar cu practica va deveni mai usor. Medicul tau sau alt practician in domeniul sanatatii iti poate oferi sfaturi ajutatoare ce te vor ajuta sa inveti.

La ce rezultate sa ma astept??

Daca faci exercitii Kegel regulat, te poti astepta la mai urinari mai rare in cateva luni. Multe femei experimenteaza, de asemenea, alte efecte positive din practica acestor exercitii Kegel, incluzand tonifierea abdomenului inferior, o sanatate vaginala mai buna si creste dorinta sexuala. Fa exercitii Kegel un obicei in rutina ta zilnica pentru a continua sa vezi beneficiile.