>Mancarea pe care o consum imi afecteaza sanatatea vaginala? - Multi-Gyn RO


Mancarea pe care o consum imi afecteaza sanatatea vaginala?

O dieta echilibrata este importanta pentru toate aspectele sanatatii tale. Corpul tau are nevoie de anumiti nutrient pentru a functiona normal. Sanatatea vaginala poate fi afectata de o dieta saraca si poti sa devii mai predispus la problemele obisnuite din cauza imunitatii slabe.Ce mananci si ce bei iti poate afecta, de asemenea, ph-ul vaginului tau si poate contribui la gradul de umezire sau uscaciune al vaginului. Daca esti diabetic sau ai alte probleme de sanatate asemanatoare ce pot fi influentate de cee ace mananci sau bei, precum obezitate sau lergii la anumite grupe de mancaruri, este important sa verifici c ear trebui sa incluzi sau excluzi din dieta ta impreuna cu doctorul tau.

Ce mancaruri sunt bune pentru sanatatea ta vaginala?

Sanatatea ta generala, incluzand functionarea eficienta a vaginului tau, este ajutata de o dieta variata si echilibrata. Ca o regula de baza, este de inteles sa urmezi indicatii standard ce recomanda o dieta bogata in fibre, proteina si nutrient esentiali precum vitamin, minerale si acizi grasi. Ar trebui sa eviti sau sa limitezi drastic grasimile si alimentele procesate, carbohidratii zaharosi din dieta ta. Expertii in nutritive adesea recomanda sa mananci un “curcubeu” de mancaruri cee ce include tot felul de mancaruri colorate in dieta ta, de la piper rosu, la affine, de exemplu. Acest lucru este din cauza faptului ca, nuanta naturala a mancarii indica nivele ridicate de nutrient ce ajuta si consumand o gama larga de culori iti ofera o varietate din aceste vitamine si minerale esentiale ce mentin dieta atractiva si echilibrata. Legumele, incluzand cele precum lintea si fasolea, grane si cereale precum quinoa si ovaz., nuci si seminte sunt surse de fibre derivate, proteine si nutrient esentiali.

Despre zahar

A manca fructe iti ofera o gama de vitamin si minerale si este cea mai buna metoda sa incluzi zahar in dieta ta. Fructele procesate sau conservate si doar sa bei suc de fructe poate crea fluctuatii in nivelul de zahar in sange, deoarece zaharul este abosrbit rapid in fluxul sangvin. Cand mananci un fruct intreg, inclusiv coaja(cand este posibil) si samburele, fibra si nutrientii ajuta sa eliberezi zaharul din sange, cee ace inseamna ca nivelul de zahar din sange sa fie cat mai stabil. Este putin probabilsa se ridice brusc si apoi sa coboare. Unii medici cred ca zaharul poate inrautati problemele legate de candidoza. Daca ai o tendinta spre infectii cu candidoza, ar fi mai bine sa restrictionezi cantitatea de zahar din dieta ta.

Cinci alimente pentru a-ti imbunatati sanatatea vaginala

Iaurtul cu culture active contine bacterii ajutatoare, precum lactobacilii, ce pot contribui la mentinerea sanatatii vaginului si ph-ului uspr acid.

Soia. Pe langa faltul ca este o sursa de proteina si ati nutrient pentru vegetarieni si femeile vegane, mancarea din soia precum tofu, endamamae si tempeh, contin fitoestrogeni ce te ajuta sa iti mentii vaginul lubrifiat sis a functioneze normal. Evita produsele din soia ce incearca sa imite produsele din carne, oua, burgari din soia, bacon din soia, etc. Acestia au tendinta sa fie supraprocesate sip line de sare si alti aditivi nesanatosi.

Avocado contin multe vitamin ajutatoare si minerale, precum vitamin E ce ajuta la lubrifierea naturala a vaginului.

Migdalele si alte nuci si seminte ce sunt bogate in zinc sunt utile a fi introduce in dieta ta. Zincul este un mineral important in producerea de hormone si contribuie la un system imunicat puternic.

Alimente de evitat

Prea mult dintr-un fel de aliment, eventual fructe, nu este o idee buna. Tinteste spre moderatie, varietate si echilibru in cee ace mananci. Mancarurile procesate care au cantitate mare de sare, grasimi si zahar; consumul excesiv de alcool sip rea multa cafeina ar trebui sa fie evitate. Regula generala este ca mancarea care este buna pentru sanatatea totala este buna si pentru vaginul tau, de asemenea.

Bea multa apa. Multe femei nu beau suficienta apa. O hidratare adecvata este importanta pentru o functionare buna a vaginului. Alcoolul deshidrateaza si se transforma in zahar in sangele, asadar fi atent la ce cantitate consumi. Schimba-ti al doilea cappuccino sau pahar de vin cu un pahar de apa sau o ceasca de ceai decofeinizat.Vei simti beneficiile.