>Exercitiile pot cauza durere vaginala? - Multi-Gyn RO


Exercitiile pot cauza durere vaginala?

Stim cu totii ca execitiile sunt importante pentru sanatatea generala asadar nu este ironic faptul ca exercitiile pot cauza unele disconforturi vaginale? Exercitiile fizice pot crea conditii ce cauzeaza iritatie vaginala si care permit microbilor sa se dezvolte. Daca simti dureri vaginale in timpul sau dupa exercitiile fizice, nu iti face griji. Cateva schimbari simple pot face o mare diferenta. Nu lasa durerea vaginala si iritatia sa te tina departe de sala de antrenament!

Care sunt cauzele obisnuite associate durerii vaginale?

Majoritatea din noi suntem familiari cu disconforturile legate de frecare, presiune si lubrifiere ce pot fi produse de execitiile fizie, insa adesea neglijam faptul ca acestea ne pot afecta sanatatea vaginala. Durerea generala in regiunea vulvei, roseata, umflaturi si usturimi sunt iritatii vaginale obusnuite associate cu exercitiile fizine.

Aceste tipuri de disconforturi pot fi foarte usor cauzate de imbracaminte stramta, care nu ni se potriveste sau sintetica ce mentine transpiratia si umezeala si ce poate cauza presiuyne si durere vaginala din cauza frecarii. Daca faci aerobic, alergi, mers cu bicicleta sau schimbi hainele, poate crea o presiune si frecare in zona vulvei. Acect cauzeaza frecare ce poate dauna si irita pielea delicate in zona intima.

E posibil sa remarci o scurgere mai abudenta in timpul sau dupa exercitiile fizice. Acest lucru este normal, daca faci exercitii pe bicicleta si transpiri mult. Multe femei transpire mult in zona genitala in timp timpul exercitiilor fizice. Daca imbracamintea ta nu se potriveste sau nu lasa pielea sa respire, mentine umezeala. Acest lucru face ca iritatia sa se inrautateasca, creeand conditiile perfecte pentru o infectie microbiana vaginala.

Candidoza vaginala iubeste conditiile calde si umede. Daca ai mancarimi si scurgere abundenta, alba, branzoasa, probabil ai o candidoza. Alte infectii microbiene precum vaginoza bacteriana ce are o scurgere gri si cu miros de peste. Ai grija daca recunosti aceste simptome – pot fi foarte usor tratate cu produse de ingrijire intima.

Cu cateva simple schimbari si atentie pentru igiena inainte si dupa exercitii fizice, poti evita majoritatea, daca nu toate problemele vaginale comune, associate cu exercitiile fizice.

Fa aceste simple schimbari pentru a evita exercitiile fizice associate cu durerile vaginale.

Poarta imbracamintea corecta pentru exercitiile fizice. Reanalizeaza-ti intregaa garderoba pentru exercitii fizice. Sintetic, stramt, colantii sau pantaloni pentru exercitii fizice pot fi preferatii tai, insa multe din aceste articole nu sunt facute din material ce permit pielii sa respire si pot cauza frecare in timpul miscarii. Imbracamintea larga, facute dintr-un material natural ce permite ca umezeala sa se evapore, sunt o varianta mai buna. Daca doresti o imbracaminte mai stramta, alege un mix de bumbac sau alte materiale ce respirabil sau natural.

Pastreaza-te curate! Daca este posibil, imediat dupa antrenament, fa dus! Daca nu este posibil acest lucru la sala de antrenament, sterge-ti zona intima si in ultima instant, schimbat-ti hainele transpirate, pantalonii si chilotii inainte de a ajunge acasa. Fa-ti un obicei din a avea o igiena vaginala tot timpul.

Aplica un balsam sau o crema protective. Aceasta te poate ajuta sa eviti arsurile cauzate de frecare si inflamat in zona intima. Pudra de talc nu mai este recomandata. Un strat subtire de crema emolienta, precum vaselina, face o treaba mai buna. Aplica inainte antrenament. Dupa antrenament-mai ales daca mergu cu bicicleta-aplica Multi-Gyn Comprese pentru a oferi o calmare imediata si racoritoare zonei tale intime externe.

Incearca ceva diferit: Mersul pe bicicleta pune presiune pe vulva – asa incat de ce sa nu inerci si alte activitati pentru a vedea daca situatia se schimba.

Nu ignora simptomele. Unele usturimi si iritatii vaginale dupa un andrenament dur nu e cea neobisnuit. Daca persista, nu astepta sa treaca de la sine, E posibil sa ai o infectie microbiana.